پاتوق کده | دلناز فان

ورود به سایت پاتوق کده | پاتوق کاربران چت

پاتوق کده | دلناز فان

ورود به سایت پاتوق کده | پاتوق کاربران چت

مشخصات بلاگ

پاتوق کده بهترین سایت سرگرمی و ارائه اخبار روز سرارسر دنیا می باشد دلناز فان زیر مجموعه ای از پتوقکده می باشد

بایگانی

بازیگری که هیچ‌گاه ستاره نشد از دنیا رفت

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۵۴ ق.ظ
جرج گینز بازیگر فنلادی الاصل سینمای هالیوود در 98 سالگی از دنیا رفت.

بازیگر سری فیلم‌های «آکادمی پلیس» که سابقه بازی در صد‌ها برنامه کمدی و درام تلویزیونی و 35 فیلم‌ سینمایی را در کارنامه کاری خود داشت، دوشنبه 15 فوریه درگذشت. او علاوه بر فعالیت در سینما و تلویزیون در نمایشنامه‌های بسیاری هم بر صحنه حاضر شده بود.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,جرج گینز

 

گینز پس از بازی در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی خیلی زود به چهره‌ای شناخته شده برای تماشاگران تبدیل شد، اما هیچ‌گاه نتوانست به یک ستاره در این عرصه‌ها تبدیل شود.

او در سریال «پانکی بروستر» نقش مدیر ساختمانی به نام هنری وارنیمونت را بازی می‌کرد که دختری رها شده را می‌یابد و سرپرستی او را به عهده می‌گیرد. رابطه شیرین این پدر و دختر جذابیت اصلی این سریال پرهوادار دهه هشتاد میلادی بود.

این بازیگر پس از دو نقش‌آفرینی موفق در سینما و در فیلم‌های «توتسی» به کارگردانی سیدنی پولاک و نخستین قسمت از سری فیلم‌های «آکادمی پلیس» به کارگردانی هوگو ویلسون بازی در سریال «پانکی بروستر» را پذیرفته بود.

جرج گینز با نام جرج یانگیانز در هلسینکی پایتخت فنلاند از پدری هلندی و مادری اهل روسیه زاده شد. این بازیگر عمویی به نام جرج گای داشت که در فیلم «کازابلانکا» نقش مامور نازی را بازی می‌کرد.

جرج دوران جوانی خود را در فرانسه، انگلستان و سوئیس گذراند. او که فعالیت هنری خود را در اپرا به عنوان خواننده باریتون آغاز کرده بود، با شروع جنگ جهانی دوم این کار را رها کرد و به اسپانیا و سپس انگلستان سفر کرد و به نیروی دریایی سلطنتی هلند پیوست.

او پس از جنگ به نیویورک رفت و به اپرای این شهر پیوست. البته گینز خودش را بیشتر یک بازیگر می‌دانست تا یک خواننده اپرا.

این بازیگر کهنه‌کار سال 2003 پس از بازی در فیلم کمدی «تازه ازداوج‌کرده» در کنار اشتون کاچر و بریتانی مورفی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و بازنشسته شد.

از دیگر آثار او می‌توان به فیلم‌های «احوال دگرگون شده» به کارگردانی کن راسل، «مردگان پیراهن راه‌راه نمی‌پوشند» به کارگردانی کارل راینر و «سگ را بجنبان» به کارگردانی بری لوینسون اشاره کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۳۰
ehsan sohrabi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی