پاتوق کده | دلناز فان

ورود به سایت پاتوق کده | پاتوق کاربران چت

پاتوق کده | دلناز فان

ورود به سایت پاتوق کده | پاتوق کاربران چت

مشخصات بلاگ

پاتوق کده بهترین سایت سرگرمی و ارائه اخبار روز سرارسر دنیا می باشد دلناز فان زیر مجموعه ای از پتوقکده می باشد

بایگانی
مجموعه: اخبار علمی و آموزشی

ااخبار علمی,خبرهای علمی,گیاهان غول‌پیکر

دانشمندان در فیلیپین نوعی گل با نام «Rafflesia consueloae»کشف کرده‌اند که کوچک‌ترین گونه از یک خانواده گل عظیم‌الجثه به شمار می‌رود.

به گزارش  آنا به نقل از نیویورک تایمز، جنگل‌های پرباران سوماترا در اندونزی مهد بزرگ‌ترین گل‌های جهان است که از میان آنها می‌توان به «گل جسد» اشاره کرد که ارتفاع آن به شش متر و طولش به پنج متر می‌رسد. این گل به دلیل بوی تعفن و شبیه به گوشت گندیده‌ای که دارد، گل جسد لقب گرفته است. در ضمن، رنگ قرمز پایین گل نیز تداعی کننده یک تکه گوشت بزرگ است.

 

ااخبار علمی,خبرهای علمی,گیاهان غول‌پیکر

گل جسد

 

اما گلی که به تازگی کشف شده، گل قرمز رنگ ریزی است که برخلاف گل جسد، بوی نارگیل می‌دهد.

محققان فیلیپینی در گزارشی با انتشار کشف این گونه جدید، اعلام کردند که این گل، کوچک‌ترین گل از گونه گل‌های غول‌پیکر است. این گل حدود 9/5 سانتی‌متر قطر دارد و در ابعاد توپ بیس‌بال است.

فردی که در حال راه رفتن در جنگل گرمسیری پرباران در شمال مانیل بود، این گل را پیدا کرد. وی زمانی که سرش را پایین انداخته بود و داشت برگ‌های پوسیده به جا مانده از قطع درختان را نگاه می‌کرد، این گل عجیب و غریب را پیدا کرد.

 

ااخبار علمی,خبرهای علمی,گیاهان غول‌پیکرگل تازه کشف‌شده Rafflesia consueloae

 

رافلزیا سی‌ و یکمین گونه گیاهان غول‌پیکری است که تاکنون ثبت شده‌اند. رافلزیا یک گیاه انگلی است. به این معنا که تمام یا مقداری از نیاز خود به مواد غذایی را از گیاه زنده دیگر می‌گیرد. همه گیاهان انگل ریشه‌های تغییر شکل یافته به نام مکنده دارند که به گیاهان میزبان نفوذ می‌کنند و آنها را به سیستم هدایتی گیاه -بافت چوبی یا بافت آبکش و یا هر دو وصل می‌کنند. این کار توانایی جذب آب و مواد غذایی را از بدن میزبان برای آنها فراهم می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۹
ehsan sohrabi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی